Galiba az önce hayatım değişti


Madem ben bu blogu hayat tecrübelerimi paylaşmak için açtım... Alın size tecrübe. Biraz önce 4 tl'mi aldım iddaa bayisine gittim oynayıp çıktım.



Dönerken yolda genç bir adam; 20-25 yaşlarında. Özür dileyerek durdurdu beni, 1 liran var mı dedi, ben de olmadığını söyledim, ısrar etti, çantasını gösterdi, kitap satıyormuş, adanaya gitmem lazım kızım hasta falan dedi, biraz klişeye kaçtığı için hastalık kısmına pek inanmadım. Zaten yanımda olsaydı ısrar etmesine gerek kalmadan verirdim, ama yoktu ne yapayım... Kuponumu veresim geldi ama utandım. Sonradan anladım cebimdeki şıkırtı sesini duymuş, "var işte, kızım hasta adanaya gitmem lazım diyorum kitap hediye ederim sana" dedi. Çıkartıp cebimdeki anahtarı gösterdim, valla yok dedim. Tamam dedi özür diledi ve elimi sıkıp bıraktı beni. Hani tanışma yazımda demiştim ya paramla ne yapacağımı bilmiyorum diye. Sanırım artık buldum. Bu arada şunu söyleyeyim ben fazla müslüman sayılmam, müslümanım diyen insanları gördükten sonra ben onlardan olmadığıma karar verdim. Ben ateist te değilim. Sanırım beni yaratanın olup olmadığı hakkında kafa yormamaya karar verdim. Sadece iyi bir insan olmaya çalışıyorum, bunu tanrının gözüne girmek veya çevreme "bakın ben ne kadar iyi insanım" imajı verebilmek için değil, sadece kendimi iyi hissettirdiği için. Daha tam olarak karar veremedim, ama mesela bu kupondan başlamak gerekirse. Tutarsa hepsini "ihtiyacı olan" birisine vermeye karar verdim. "Allah" rızası için dilenen kişilere değil, dilenmeyecek kadar onurlu, ama paraya ihtiyacı olan kişiye - kişilere.. Sanırım bunun ileri aşamaları da çok sevdiğim bir grup olan "Amacı Olmayan Grup" un yaptığı gibi, yardıma ihtiyacı olan okullara vs. yardım etmek olur. Evet zengin olmak istiyorum, evet bunu kolay yoldan yapmayı da istiyorum. Ama bende ihtiyacım olmadığı halde fazla para olursa, paraya ihtiyacı olan birisinde de hiç parası olmazsa. Bu benim dinimle vs. değil, insanlığımla ilgili bir utanç kaynağıdır. Bu yazıyı "bakın ben ne kadar iyi insanım tutarsa iddaa kuponumu bağışlıycam ahaha" demek için değil, tecrübemi paylaşmak, ve - eğer varsanız - size ilham olabilmek için yazdım.

Happy Rotter

Biraz yıkıldım ama toparlanıcam

0 yorum: