Pasif Gelir Yöntemleri - 1 | Kitap yazarak para kazanmak



Biliyorum biliyorum, ben de sizi özledim. Uzun zamandır içerik girmememe rağmen garip bir şekilde site trafiğinin tahmin ettiğimden daha yüksek olduğunu gördüm. Ve ne yalan söyleyeyim bu da beni yeni içerikler girmek için gaza getirdi.


Pasif gelir hakkında bir yazı dizisi yapmaya karar verdim. Bu siteye giren birisi eminim her tarafta yüzlerce kez görmüştür bu pasif gelir (passive income) modelini. Ama ben bunu biraz kendimce özetlemek istiyorum. Daha sonra da birkaç örnekle nasıl sermayesiz pasif gelir kaynağı yaratabileceğimize bakacağız.



Pasif Gelir Nedir?


Bu yazıyı yazdığım gün itibariyle dünyanın en zengin dördüncü insanı olan, dünyanın en zeki yatırımcısı Warren Buffett'ın bir sözü, aslında pasif gelirin en iyi tanımıdır bence.

If you don't find a way to make money while you sleep, you will work until you die.


Yani diyor ki;

Eğer uyurken para kazanmanın bir yolunu bulamazsanız, ölene kadar çalışmak zorunda kalırsınız.


Evet. En basit tabiriyle pasif geliri uyurken para kazanmak olarak düşünebiliriz. Peki ama ne demek oluyor uyurken para kazanmak? İnsan uyurken nasıl para kazanabilir ki?


Pasif Gelir örnekleri


Uyurken para kazanmak dediğime bakmayın. Bu işte başarılı olmak için tabii ki çok çalışmak gerekli. En azından başlangıçta.

    Pasif gelir, sizin para kazanan bir sistem kurmanız, ve arada bir kontrol etmek dışında hiçbir şeyle uğraşmanıza gerek kalmadan o sistemin size para akışı sağlamasıdır. Bu seride (ortalama haftada bir gönderi ile) sizlere farklı pasif gelir kaynakları oluşturma yöntemlerini göstereceğim.

Kitap yazarak para kazanmak



En zevkli para kazanma yolunun kitap yazmak olduğuna hiç kuşku yok. Peki ama ne yazacaksınız ve nasıl satacaksınız?

Cevap : İstediğinizi yazabilirsiniz!

Eğer bir konuda çok derin bilginiz olduğunu düşünüyorsanız, mesela "bir buketin içinde hangi çiçekler birbiriyle uyumlu olur", "akıllı telefon nasıl kullanılır", "dolap düzenlemenin püf noktaları" gibi bir konuda ben bunun kitabını yazarım diyorsanız, tabii ki yazabilirsiniz.

Ama eğer siz de benim gibi öğretmek konusunda pek yetenekli olmadığınızı düşünüyorsanız, kurgu hikayeler daha çok size göre olabilir. Yalnız lütfen "mafyanın sevgilisi" "kapıcının kızı ve zengin çocuk" ya da "patronuna aşık olan kızın toz pembe hayatı" tarzında şeyler yazmayın. Edebiyatımızda bu konularda zaten yeterince kirlilik var.


Tamam, ben yazdım bi hikaye. Çok da güzel oldu. Peki şimdi ne yapacağım?


Şimdi önünüzde 3 farklı seçenek var.

1. Wattpad'e İlk Adım

Wattpad'e karşı önyargılı olabilirsiniz, ben de öyleydim. Ama Can Sungur videolarından kafamı kaldırdığımda bütün sitenin o kadar kötü olmadığını fark ettim. Evet kötü içerik var, evet çoğu kalitesiz, ama bu sizin hikayenizin aradan sıyrılmasını daha da kolaylaştırır, değil mi?

    Hikayenizi Wattpad'de yayınlama fikri saçma gelebilir. Para kazanmayacaksınız ve üstüne üstlük hikayenizi insanlara bedava yayacaksınız öyle mi? Kesinlikle öyle. Wattpad'i bu listeye ekleme amacım zaten para kazanmak değil, aslında direkt olarak değil.

    Wattpad'de milyonlarca okur var. Şu an ana sayfasında 80 milyon üyesi olduğu yazıyor. Hikayenizi wattpad üzerinde yayınlamanız size kitle kazandıracak, okuyucularınızın tepkisini canlı olarak görmenizi sağlayacak, nerede ne hata yaptığınızı gösterecek ve hatta belki de yayın evlerinin dikkatini çekip büyük anlaşmalar ve imza günleri düzenlemenize araç olacak.

    Hikayenizin wattpad'de göze çarpmasını sağlamak için güzel bir kapak tasarımı ve etkileyici bir isim bulmanız çok önemli.

2. Kitapyurdu Print-on-Demand sistemi

    Çoğunuzun bildiği ünlü kitapyurdu sitesi, print on demand (istek üzerine baskı) sistemi ile yazar olmak isteyenlere büyük bir fırsat sunuyor. Kitabınızı kitapyurdu'na göndererek baskı, kargo, reklam gibi işlerle uğraşmadan anında satmaya başlayabilirsiniz. Kitaplar sipariş üzerine basıldığı için stok fazlalığı, elde kalma gibi durumlar da en düşük seviyede oluyor. Daha ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki adreste bulabilirsiniz.


3. Amazon üzerinden satın

Kitabınızı amazon üzerinden e kitap olarak da satabilirsiniz. Bunun için gereken adımlar şu sitede gayet açık ve kolay anlaşılır bir şekilde anlatılmış.



Burada sadece 3 yöntemden bahsetmiş olmam, başka yöntemler olmadığı anlamına gelmiyor. Ama şu an için kitap yazarak para kazanmanın, "sıfır sermaye" ile daha kolay ve daha mantıklı bir yolu yok.

Yine de eğer bu iş için birkaç yüz lira ayırabilirim diyorsanız, kitabınızı kitapyurdu veya amazon'da yayınladıktan sonra birkaç sitede kitabınızın reklamını yayınlatmanız hiç de fena olmayacaktır.


Bir sonraki pasif gelir modeli yazısında görüşmek üzere.










Happy Rotter

Biraz yıkıldım ama toparlanıcam

0 yorum: